Субота, 18.05.2024, 23:51
Вітаю Вас Гість | RSS

 Трудове навчання для вчителів

Основні прийоми пиляння деревини.Види ножівокРеєстраціяВхід


Меню сайту
Корисна інформація

Форма входу

Тема заняття: Основні прийоми пиляння деревини.Види ножівок.

Мета заняття: 1) Навчальна – сформувати в учнів знанняпро основні прийоми пиляння деревини та види ножівок.

 2)Виховна – виховувати в учнів культуру праці та бережливе ставлення до технічногообладнання; удосконалювати трудове виховання школярів;

 3)Профорієнтаційна – формувати в учнів стійкі професійні інтереси тапродовжити ознайомлення учнів із професією столяра;

 4)Розвиваюча – розвивати у школярів спеціальні здібності і технічне мислення, вмінняаналізувати.

Дидактичні засоби: Плакати: "Видипилок”, "Елементи і форми зубів пилок”, таблиця №6 Основні характеристики пилок.

Обладнання,інструменти та матеріали: ножівки для ручного пиляння, кутомір.

Хід і зміст заняття.

I.                 Організаційниймомент (2-3 хв.).

1)   Введення учнів в майстерню після дзвоника в спецодязі;

2)   Перевірка присутності учнів за журналом;

3)   Перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит,підручник, креслярські прилади);

4)   Призначення чергових за графіком;

5)   Організація робочих місць.

II.              Повторенняраніше вивченого матеріалу (10 хв.).

Контрольнізапитання:

vЯкі інструментивикористовуються при розмітці?

vЯкі інструментивикористовуються при розкроюванні деревини?

vЯкіінструменти входять в поняття контрольно-вимірювальний?

III.         Вивчення новогоматеріалу (15 хв.).

1) Повідомленнянової теми (усно).

1)   Техніко-технологічні відомості з розкриттям їх суті:

Пиляння деревини -- процес закритого розрізання її на частини з утвореннямміж ними пропилу. Пропил обмежений трьома гранями: нижньою (дном) і двомабоковими. Пиляння здійснюється ручними і електрифікованими пилками, а також накруглопилкових верстатах.

Для ручного пиляння застосовують багаторізцеві інструменти — пилки.Елементи пиляльного полотна показані на рисунку 16, а.

 

Зуби пилки характеризуються кроком і висотою. Крок t -відстань між вершинами двох суміжних зубів. Висота h -відстань від вершини до основи зуба (вимірюється по перпендикуляру,опущеному з вершини на лінію 2 основизубів).

Нарізають зуби по всій довжині кромки. Ряд зубів називається зубчастим вінцем; кромка полотна, якапротилежна зубчастому вінцю, — обушком,а бокові сторони полотна -щічками.

Форма зубів полотна і кут загострення кромки залежить від виду пиляння.Так, для поздовжнього пиляння деревини

застосовують полотна з косокутним зубом з нахилом в сторону пиляння (рис.16, б). Робочим ходом пилки єтільки рух уперед.

Для поперечного пиляння деревинизастосовують полотна з зубом у формі рівнобедреного трикутника (рис. 16, в). Передня грань зубів пилки дляпоперечного пиляння нахилена до площини полотна, а різальними є бокові кромки.Робочим ходом є рух уперед і назад.

Для мішаного пиляння деревинизастосовують полотна з прямокутним зубом (рис. 1G, г). Передня грань зубів пилки нахилена доплощини полотна, а різальними кромками є всі кромки грудки. Робочим ходом єтільки рух уперед.

 

За конструкцією ручні столярні пилки поділяються на натягнуті (лучкові) і ненатягнуті(ножівки і наградки) (рис. 17). Характеристика пилок наведена в таблиці6.

Пилки виготовляють з інструментальних вуглецевих сталей У9А, У10А.

Ручне пиляння деревини — дуже трудомістка і малопродуктивна операція. Механізоване пиляння деревиниздійснюється за допомогою ручних електрифікованих дискових пилок та накруглопилкових верстатах.

Електричні дискові пилки (рис. 18) призначенідля поздовжнього і

Контроль якості пиляння деревини здійснюютьвимірювальним інструментом. Відхилення величини кута між кромкою і пластю можнаперевірити кутником, єрунком або малкою; викривлення пропилу — на око абоприкладанням лінійки до оброблюваної поверхні; ворсистість, відколювання трісок— на око.

IV.          Закріплення нового матеріалу (5 хв.).

1)   Питання для закріплення нового матеріалу:

v Який інструментвикористовують для визначення відхилення величиникута між кромкою і пластю?

v За допомогоючого здійснюють контроль якості пиляння ?

v Які ви знаєтевиди пилок?

v Що називається пластю?

vЩо називається кромкою?

2) Формазакріплення нового матеріалу - фронтальна.

V.              Самостійнаробота учнів і інструктаж вчителя (34-35 хв.).

А. Самостійнаробота учнів.

1.Зміст роботиучнів:

Учніпочинають виконувати практичну роботу.

2.Формаорганізації праці групова.

Б.Інструктаж вчителя.

1) Формапроведення – фронтальна;

2) Змістцільових обходів робочих місць учнів;

1-й обхід:перевірка правильності організації робочого місця ;

2-й обхід:перевірка правильності виконання трудових прийомів, рухів і якості виробів;

3-й обхід:перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід:перевірка правильності дотримання технічних умов;

Постійнаперевірка виконання учнями правил безпеки праці, виробничої санітарії;

3) Прийняття іоцінка робіт.

VI.          Заключнийінструктаж (5 хв.).

1)    Підведення підсумків практичної роботи;

2)    Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботіучнів;

VII.       Прибиранняробочих місць і приміщення майстерні черговими (10 хв.).

Кожнийучень починає прибирати своє робоче місце за 10 хвилин до закінчення заняття. Вцей же час починають прибирання майстерні чергові.

Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поділитися
Copyright MyCorp © 2024