Неділя, 19.05.2024, 00:08
Вітаю Вас Гість | RSS

 Трудове навчання для вчителів

Основні прийоми розкроювання матеріалу при ручній обробці деревиниРеєстраціяВхід


Меню сайту
Корисна інформація

Форма входу

Тема заняття: Основні прийоми розкроювання матеріалупри ручній обробці деревини.

Мета заняття:

1) Навчальна – сформувати в учнів знанняпро основні прийоми розкроювання матеріалу при ручній обробці деревини.

 2) Виховна – виховувати в учнів культурупраці та бережливе ставлення до технічного обладнання; удосконалювати трудовевиховання школярів;

 3) Профорієнтаційна – формувати вучнів стійкі професійні інтереси та продовжити ознайомлення учнів із професієюстоляра;

 4) Розвиваюча – розвивати ушколярів спеціальні здібності і технічне мислення, вміння аналізувати.

Дидактичні засоби: Плакати: "Прийомирозкроювання деревини”, "Прийоми розмічання деревини”.

Обладнання,інструменти та матеріали: .

Хід і зміст заняття.

I.        Організаційниймомент (2-3 хв.).

1)   Введення учнів в майстерню після дзвоника в спецодязі;

2)   Перевірка присутності учнів за журналом;

3)   Перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит,підручник, креслярські прилади);

4)   Призначення чергових за графіком;

5)   Організація робочих місць.

II.      Повторенняраніше вивченого матеріалу (10 хв.).

Контрольнізапитання:

1.    Які інструменти відносять до розмічальних,контрольно-вимірювальних?

2.    Якими інструментами здійснюється контроль кутів?

3.    Які інструменти використовуються при розмітці?

III.     Вивчення новогоматеріалу (15 хв.).

1) Повідомленнянової теми (усно).

1)   Техніко-технологічні відомості з розкриттям їх суті:

 

ОСНОВИ РОЗКРОЮВАННЯ ДЕРЕВИНИ

Деревину обробляють різанням на спеціальних верстатах і за допомогою ручнихінструментів.

Розрізняють два способи різання деревини: із зняттям стружки (пиляння,фрезерування, стругання, свердління, дов­бання, точіння, шліфування) і беззняття стружки (розколю­вання, різання ножицями, штампування). У тому ідругому випадку процес різання здійснюється різальним інструмен­том, який маєрізальну частину у формі клина.

Найбільш поширеним способом обробки деревини є різання із зняттям стружкирізальними інструментами, які мають один або кілька різців. Наприклад, рубанокмає один різець, фреза — кілька, а пилка — багато різців.

Різець складається з двох частин: державки (тіла різця) і головки (робочоїчастини).

Головка різця включає в себе такі елементи (рис. 13, а): переднюгрань (поверхню), по якій в процесі різання сходить стружка; задню грань(поверхню), яка повернута до площини різання; головну різальну кромку (лезо),яка утворюється лі­нією перетину передньої і задньої поверхонь; дві боковіграні. Бокові кромки беруть участь у різанні тільки тоді, коли лезо меншеширини оброблювального матеріалу, наприклад під час пиляння. Основну роботурізання виконує головна різальна кромка.


Щоб відбувся процес різання, різець ставлять під певним кутом до площинирізання. При різанні деревини утворюються такі кути (рис. 13, б): переднійкут у — між передньою гранню різця і перпендикуляром, опуще­ним до площинирізання в місці дотику різця; задній кут а. (кут нахилу) — між задньоюгранню і площиною різання; кут загос­трення (3 — між передньою і зад­ньоюгранями різця; кут різання 5 - - між передньою гранню різця і площиноюрізання (він скла­дається з двох кутів а і (3).

Величина кутів загострення і різання дуже впливає на силу рі­зання ішорсткість поверхні. Тому при різанні деревини треба знати, під яким кутомставити його до об­роблюваної поверхні.

Залежно від напряму розміщен­ня волокон в деревині розрізняють такі видирізання: торцеве (по­перек волокон) — перпендикуляр­но напряму волокон зперерізанням їх (рис. 14, а), поздовжнє (вздовж, волокон) — у площиніпоздовж­нього розрізу стовбура (рис. 14, б), поперечне (поперек волокон)— у тій самій площині (рис. 14, в).


IV.     Закріплення нового матеріалу (5 хв.).

Питаннядля закріплення нового матеріалу: Форма закріплення нового матеріалу -фронтальна.

1.    Які інструменти використовуються при розкроюваннідеревини?

2.    Які інструменти входять в поняттяконтрольно-вимірювальний?

3.    Перелічіть основні способи різання деревини.

4.    Для чого визначають кути різця?

5.    Назвіть кути різця.

6.    Як сколюється  стружка при різнихвидах різання? Чому?

 

V.       Інструктажвчителя

1) Формапроведення – фронтальна;

2) Змістцільових обходів робочих місць учнів;

1-й обхід:перевірка правильності організації робочого місця ;

2-й обхід:перевірка правильності виконання трудових прийомів, рухів і якості виробів;

3-й обхід:перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід:перевірка правильності дотримання технічних умов;

Постійнаперевірка виконання учнями правил безпеки праці, виробничої санітарії;

3) Прийняття іоцінка робіт.

VI.     Заключнийінструктаж (5 хв.).

1)   Підведення підсумків практичної роботи;

2)    Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботіучнів;

VII.       Прибиранняробочих місць і приміщення майстерні черговими (10 хв.).

Кожнийучень починає прибирати своє робоче місце за 10 хвилин до закінчення заняття. Вцей же час починають прибирання майстерні чергові.

Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поділитися
Copyright MyCorp © 2024