Неділя, 19.05.2024, 00:33
Вітаю Вас Гість | RSS

 Трудове навчання для вчителів

Основні прийоми розмічання матеріалу при ручній обробці деревиниРеєстраціяВхід


Меню сайту
Корисна інформація

Форма входу

Тема заняття: Основні прийоми розмічання матеріалу при ручній обробці деревини.

Мета заняття:

1) Навчальна – сформувати в учнів знанняпро основні прийоми розмічання та розкроювання матеріалу при ручній обробці деревини.

 2) Виховна – виховувати в учнів культурупраці та бережливе ставлення до технічного обладнання; удосконалювати трудовевиховання школярів;

 3) Профорієнтаційна – формувати вучнів стійкі професійні інтереси та продовжити ознайомлення учнів із професієюстоляра;

 4) Розвиваюча – розвивати ушколярів спеціальні здібності і технічне мислення, вміння аналізувати.

Дидактичні засоби: Плакати: "Контрольно-вимірювальнийінструмент”, "Прийоми розмічання деревини”.

Обладнання,інструменти та матеріали: .

Хід і зміст заняття.

I.                Організаційниймомент (2-3 хв.).

1)   Введення учнів в майстерню після дзвоника в спецодязі;

2)   Перевірка присутності учнів за журналом;

3)   Перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит,підручник, креслярські прилади);

4)   Призначення чергових за графіком;

5)   Організація робочих місць.

II.              Повторенняраніше вивченого матеріалу (10 хв.).

Контрольнізапитання:

v Які інструментивикористовуються при розмітці?

v Які інструментивикористовуються при розкроюванні деревини?

v Якіінструменти входять в поняття контрольно-вимірювальний?

III.          Вивчення новогоматеріалу (15 хв.).

1) Повідомленнянової теми (усно).

1)   Техніко-технологічні відомості з розкриттям їх суті:

РОЗМІЧАННЯ ДЕРЕВИНИ

Усі столярні вироби виготовляють за кресленнями. Кожна деталь виробу своїмирозмірами і формою повинна відповідати кресленню. За допомогою розмічанняпереносять на заготовку контурні, осьові і деякі допоміжні лінії увідповідності з кресленням. Розмічання — трудомістка і важлива операція. Від їївиконання залежить якість виробів.

Лінії розмітки (риски) — наносять на деревину олівцем або вістрямвідповідного розмічального інструменту. Олівець (шило) нахиляють (під кутом40...60 ) в напрямі руху і притискають до розмічального інструменту.

Перед розмічанням на заготовці визначають (а при необхідності обробляють)вимірювальні бази, тобто місця, від яких буде вестись відрахуйок.

Під час розмітки застосовують розмічальний і контрольно-вимірювальнийінструмент.

Вимірювальна лінійка, складаний або стрічковий метр

(рис. 15, а) призначені для вимірювання розмірів та розмічання деталей.Ціна поділки цих інструментів 0,5...1,0 мм, а точність вимірювання 0,25...0,5мм.

Кутники дерев'яні (рис. 15, б) застосовують для розмічання,перевірки прямих кутів і струганих під прямий кут суміжних поверхонь. У нихрозрізняють п'ятку (колодку) і закріплену в ній під прямим кутом тонку лінійку(перо).

Єрунок (рис. 15, в) є одним з різновидів кутника, тільки його лінійка(перо) встановлена під кутом 45 і 135° до колодки. Ним користуються прирозмічанні з'єднуваних елементів під кутом 45°.

Малка (рис. 15, г)складається з колодки і шарнірно приєднаного до неї пера. За допомогоюмалки можна наносити кути довільної величини. На заданий кут малку встановлюютьза зразком, а потім закріплюють її перо гвинтом з гайкою і переносять данувеличину кута на заготовку.

Рейсмус (рис. 15, 0) складається з колодки і двох висувних брусків (штанг),закріплених клинком. На кінці брусків є металеві штифти, якими й прокреслюютьлінії на деталі.

Щоб нанести риску паралельно базовій кромці на визначеній відстані,заготовку закріплюють на верстаку і двома руками (однією тримають за колодку, адругою — за кінець штанги з штифтом) переміщують інструмент вздовж заготовки.

Розмічання кола та дуги, а також відкладання розмірів здійснюють задопомогою металевого циркуля (рис. 15, е).

Кронциркуль і нутромір (рис. 15, є, ж) призначені для перевірки зовнішніх івнутрішніх розмірів (діаметрів отворів, ширини пазів та ін.). Працюють цимиінструментами так -ніжки розводять і щільно притискають до стінок отвору.Знятий розмір переносять на вимірювальну лінійку.

Розмічання великої кількості однакових деталей, а також деталейкриволінійної форми здійснюється за допомогою шаблонів. Форма і розміришаблонів відповідають формі і розмірам деталей, заданих на кресленні зприпуском на обробку. При розмічанні шаблон накладають на матеріал і обводятьолівцем по його контурах. Застосування шаблонів значно скорочує час нарозмічання і підвищує його точність.


IV.          Закріплення нового матеріалу (5 хв.).

1)   Питання для закріплення нового матеріалу:

2)   Форма закріплення нового матеріалу - фронтальна.

1.    Які інструменти відносять до розмічальних,контрольно-вимірювальних?

2.    Якими інструментами здійснюється контроль кутів?

 

V.              Самостійнаробота учнів і інструктаж вчителя (34-35 хв.).

А. Самостійнаробота учнів.

1.Зміст роботиучнів:

Проведіть заміри деталей (за завданням вчителя):

а) лінійкою — товщину, довжину, ширину бруска. Виконайте технічний рисунокцього бруска з нанесенням усіх розмірів;

б) кронциркулем —максимальний і мінімальний діаметри обточеної на верстаті заготовки;

Учніпочинають виконувати практичну роботу.

2.Формаорганізації праці групова.

Б.Інструктаж вчителя.

1) Формапроведення – фронтальна;

2) Змістцільових обходів робочих місць учнів;

1-й обхід:перевірка правильності організації робочого місця ;

2-й обхід:перевірка правильності виконання трудових прийомів, рухів і якості виробів;

3-й обхід:перевірка правильності проведення самоконтролю;

4-й обхід:перевірка правильності дотримання технічних умов;

Постійнаперевірка виконання учнями правил безпеки праці, виробничої санітарії;

3) Прийняття іоцінка робіт.

VI.          Заключнийінструктаж (5 хв.).

1)    Підведення підсумків практичної роботи;

2)    Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботіучнів;

VII.       Прибиранняробочих місць і приміщення майстерні черговими (10 хв.).

Кожнийучень починає прибирати своє робоче місце за 10 хвилин до закінчення заняття. Вцей же час починають прибирання майстерні чергові.

Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поділитися
Copyright MyCorp © 2024