Субота, 18.05.2024, 22:36
Вітаю Вас Гість | RSS

 Трудове навчання для вчителів

Технологія обпилювання металевих заготовокРеєстраціяВхід


Меню сайту
Корисна інформація

Форма входу

Тема: Технологія обпилювання металевих заготовок напилком.

Мета:

Н. Навчити учнів обпилювати металеві заготовкі напилком, аналізувати допущені помилки, визначати якість виконаної роботи.

В. Вииховувати в учнів працелюбність, культуру праці, відповідальне ставлення, бережливість.

Р. Розвивати в учнів таких особливостей, якостей, як ціленспрямованість, уваги, уяви, розвивати технічне мислення, творчу активність.

П. Знайомити учнів із змістом професії слюсар, та ознайомити із основами професії.

Обєкти праці: Віконний кутник.

Дидактичні засоби: Таблиці “Види напилків за профілем”, “Види насічки на напилку”, “Види браку при обпилюванні”.

Трудові дії: Беремо кутник закріплюємо його в лещатах, беремо напилок і обпилюємо всі зазубрини.

Хід і зміст заняття.

I.Оганізаційний момент

1.     Ввожу учнів в клас до звоника, Без одягнутого спец. одагу. Коли учні займуть свої місця тоді вже одягають спец. одяг.

2.     Перевіряю за журналом присутність учнів.

3.     Перевіряю підготовленість учнів до заняття (зошит, підручник, креслярські прилади, спец.одяг).

4.     Призначаю чергового потім слухаю рапорт чергового.

5.     На столі повино лежати: зошит, ручка, підручник, олівець, лінійка.

II. Повторення раніше вивченого матеріалу

1.     Визиваю двох учнів до дошки і задаю питання:

А) З яких основних елементів складається зубило?

Б) Під яким кутом до осі губок лещат слід тримати зубило в процесі рубання металу?

В) Для чого призначений крейцмель?

Г) Які є види удару молотка по зубилу?

Д) Як залежить кут загострення зубила від твердості металу, який обробляється?

2.     Перевірка знань фронтальна усна

3.     Критерії оцінювання:

А) 1 – 3 учні не відповідають на поставлені запитання

Б) 4 – 6 учні не повністю відповідають на поставлені запитання.

В) 7 – 9 учні відповідають на поставлені запитання з незначними помилками.

Г) 10 –12 учні чітко відповідають на поставлені запитання.

III. Засвоєння нового матеріалу

Тема: Технологія обпилювання металевих заготовок напилком.

Мета:  Навчити учнів обпилювати металеві заготовкі напилком, аналізувати допущені помилки, визначати якість виконаної роботи.

Теоретичні відомості.

Утих випадках, коли треба заокруглити частину деталі, зачистити зазубрини, зняти маленький шар металу, використовують напилки. Напилок має таку будову: ручка закріплена на хвостовику, кільце, носок, п’ятка, грань, ребро.  Ріжуча кромка напилка або її ще називають насічкою, у формі клина яка зрізує кусочки металу. Насічки бувають одинарна, подвійна, рашпільна.Для обпилювання тонколистого металу і зачищання деталей застосовують напилки з дрібною насічкою ( личкувальні). Личкувальні напилки за профілем бувають: круглий, напівкруглий, ромбічний, ножівковий, плоский, квадратний, трикутний.

         Приступаючи до обпилювання тонколистого металу, треба пам’ятати: щоб заготовка не зігнулась і не деренчала в процесі обпилювання, її треба в лещатах між дерев’яними брусками.

         Працюючи напилком потрібно: на початку руху вперед (від себе) натискають сильніше на кінець напилка, ніж на наручку. Закінчуючи рух, ручку притискають сильніше, ніж кінець напилка. Під час зворотнього руху до себе на напилок ненатискають зовсім (холостий хід). Прийоми роботи напилком: ліва рука повина лежати на 20 – 30 мм. від кінця напилка, відстань між ступнями ніг повина бути 200 – 300 мм.

         Якість обпилювання поверхні перевіряють косинцем або лінійкою. Між обробленою поверхнею і гранню контрольного інструмента не повино бути зазорів.

IV. Закріплення нового матеріалу

1.     Задаю питання для контролю.

А) З яких частин складається напилок?

Б) Які бувають види насічки на напилках?

В) Які бувають напилки за профілем?

Г) Як обпилюють тонколистий метал?

Д) Прийоми роботи напилком?

2.     Новий матеріал перевіряю фронтальним опитуванням.

V. Вступний інструктаж

1.     Повідомляю назву, мету і завдання практичної роботи.

2.     Ознайомлюю учнів з технічними вимогами.

3.     Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організації робочогомісця, повідомляю правила техніки безпеки.

4.     Пояснюю і покаазую прийоми та способи виконання нових операцій і трудових дій.

5.     Пояснюю і покаказую прийомів методів самоконтролю правельність виконання операцій, прийомів і якості роботи.

6.     Попереджую про причини браку і можливі помилки в роботі.

7.     Визиваю двох учнів до дошки і прошу повторити все що я говарив і показував.

8.     Показую зразки виробів, які учні будуть виготовляти.

9.     Роздаю кожному учню технологічну картку на даний виріб.

10.  Повідомляю про норми часу і норми вироботку.

11. Пояснюю критерії оцінювання:

А) 1 – 3 робота виконена з великою кількістю браку.

Б) 4 – 6 робота виконена з не великою кількістю браку.

В) 6 – 9 робота виконена без браку але є деякі незначні відхилення.

Г) 10 – 12 робота виконена без браку і без відхилень.

Видаю завдання для практичної роботи і розподіляю учнів за робочими місцями.

VI. Самостійна практична робота учнів і інструктаж вчителя

1.     Самостійна робота.

А) повідомляю зміст роботи учнів. Учні працюють по двоє.

2.     Інструктаж вчителя.

А) інструктаж провожу усний.

Б) зміст цільових обходів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи.

2-й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій, рухів, якостей виробу.

3-й обхід: проведення правильності самоконтролю.

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов і т. д.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки.

3.     Прийнятя і оцінювання виробів:

А) 1 – 3 робота виконена з великою кількістю браку.

Б) 4 – 6 робота виконена з не великою кількістю браку.

В) 6 – 9 робота виконена без браку але є деякі незначні відхилення.

Г) 10 – 12 робота виконена без браку і без відхилень.

VII. Заключний інструктаж.

1.     Повідомляю підсумки проведеного заняття.

2.     Повідомляю за якість виробів кожному учню.

3.     Відзначаю кращі роботи.

4.     Аналізую найхарактерніші помилки і недолікив роботі учнів.

5.     Провожу загальну характеристику заняття.

VIII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.

 

Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поділитися
Copyright MyCorp © 2024