Субота, 18.05.2024, 21:32
Вітаю Вас Гість | RSS

 Трудове навчання для вчителів

Технологія вирощування плодових деревРеєстраціяВхід


Меню сайту
Корисна інформація

Форма входу

Тема: Технологія вирощування плодових дерев. Механізація робіт з благоустрою території.

Мета заняття:

Навчальна: сприяти формуванню і розвитку відповідних знань, умінь і навичок про технологію вирощування плодових дерев.

Виховна: Виховувати в учнів культуру праці та бережливе ставлення до технічного обладнання; удосконалювати трудове виховання школярів.

Розвивальна: Розвивати у школярів спеціальні здібності і технічне і образне  мислення, вміння аналізувати, робити висновки, вміння планувати і організовувати власну діяльність, контролювати і регулювати її .

Профорієнтаційна: Формувати в учнів стійкі професійні інтереси. Продовжити ознайомлення учнів із професією майстра садівника та умовами його праці.

Тип заняття: комбінований.

Об'єкти праці: Сажанці плодових дерев. Живці.

Дидактичні засоби: Підручник  трудове навчання 8кл. Плакат: Технологія вирощування плодових дерев. Механізація робіт з озелененням території.

Обладнання, інструменти та матеріали: Вила, лопати, ноші, відра, рукавиці, гній.

Трудові дії, прийоми та операції: підбір ґрунту, насіння, підготовка знарядь праці до обробітку ґрунту, підготовка ґрунту. Посів.

Методи навчання: пояснення з демонстрацією.

Тип заняття: комбінований.

Хід і зміст заняття.

I. Організаційний момент ( 2 – 4 хв.)

1.    Учні заходять в майстерню після дзвінка.

2.    Привітання з учнями.

3. Перевірка присутності учнів за журналом.

4. Перевірка підготовленості учнів до заняття:

5. Призначення чергових за графіком.

6. Організація робочих місць.

II.   Повторення раніше вивченого матеріалу ( 15 –20 хв.)

1.  Як підготувати ґрунт та насіння до сівби?

2.  Коли і на яку глибину висівають насіння?

3. Дізнайся і запиши районовані у твоїй місцевості сорти овочевих культур.

ІІІ. Мотивація навчальної – діяльності учнів: (2-3хв.) на сьогоднішньому занятті, ми будемо вивчати технологію вирощування плодових дерев. Механізація робіт з благоустрою території.

ІV. Вивчення нового матеріалу: (25хв.)

На осінньому садінні саджанців наземну частину саджанців зрізують на висоті 18…20 см. При весняному садінні їх зрізують, залишаючи три-чотири бруньки. Таке обрізування забезпечує краще приживання рослин і формування міцних стійких кущів, у яких розгалуження починається від поверхні ґрунту.

 Протягом перших двох років на міжряддях плантації плодоягідних кущів вирощують овочеві культури. У наступні роки їх тримають чистими. Для цього грунт між рядами  і в рядках розпушують на глибину 12…15 см. Протягом  вегетаційного періоду розпушують і пропилюють після кожного дощу та появи бур'янів. У посушливих районах застосовують мульчування та зрошення. При потребі проводять підживлення. Щороку перед розпушуванням міжрядь вносять перегній по 15…20 кг/га або мінеральні добрива : азотні, калійні та фосфорні.

У степових районах норму добрив зменшують удвоє. Починаючи з другого – третього року кущі систематично обрізують (видаляють сухі, пошкодженні й недорозвинені гілки). А з третього - п'ятого року проріджують гілки в кущах, що не плодоносять. Кущі обрізують пізно восени  або рано на весні до набубнявіння бруньок.

V. Закріплення нового матеріалу (2-3хв.)

1.Як обрізують саджанці після садіння?

2. У чому полягає догляд за саджанцями?

3. Як обрізають кущі після третього року садіння?

VІ. Практична робота (45-60 хв.)

VІ 1. Вступний інструктаж (12 – 15 хв.)

Повідомляю назву, і завдання практичної роботи.

Тема: Обмащування штамбів дерев вапном.

Ознайомлюю учнів з технічними вимогами.

Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організації робочого місця, повідомляю правила техніки безпеки.

Роздаю учням інвентар і матеріали: садильні шнури, лопати, граблі, лінійки, відра живці смородини, перегній.

Послідовність виконання роботи:

1. Розпушіть лопатою грунт.

2. Натягніть садильні шнури (ширина міжрядь 50 см).

3. живці смородини уткніть у розпушений грунт з нахилом 50…60˚ на відстані 10 см один від одного так, щоб вони були в родючому грунті. Верхня брунька в правильно посадженого живця має бути на рівні поверхні грунту.

4. Ряди висаджених живців засипте перегноєм.

5. приберіть робоче місце. Вимийте руки.

VI. Заключний інструктаж 5хв.

Повідомляю підсумки проведеного заняття. Відзначаю кращих учнів які працювали. Аналізую найхарактерніші помилки і недоліків роботі учнів. Провожу загальну характеристику заняття.

VІІ. Домашнє завдання. (3 хв.)

Вивчити садовий інвентар, правила користування ним та безпека праці.

Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поділитися
Copyright MyCorp © 2024