Тема
заняття:
Відомості про сучасні прогресивні методи і прийоми обробки деревини. Склеювання
заготовок для точіння виробів з отворами на токарному верстаті.
Мета
заняття:
Навчальна:Сформувати в учнів знання про сучасні
прогресивні методи і прийоми обробки деревини; дати поняття про підготовку
заготовок склеюванням для точіння пустотілих виробів.
Виховна:Виховувати в учнів працелюбність, культуру праці,
відповідальне ставлення до власності; удосконалювати трудове виховання
учнів.
Розвиваюча:розвивати вміння планувати і
організовувати власну діяльність, контролювати і регулювати її.
Профорієнтаційна: знайомити учнів з професією
столяра.
Об’єкт праці:Склеювання заготовок для
виконання токарних робіт.
Дидактичні засоби: Таблиці: “Прийоми точіння
деревини”, “Пристрої до токарного верстата”, “Прийоми склеювання”, технологічна
картка, готовий зразок об’єкту праці.
Обладнання, інструменти та
матеріали: верстак,
рубанок, киянка, олівець, лінійка, дошка, клей, струбцини, фуганок, кутник,
пензель, обтискні бруски.
Трудові дії, прийоми та
операції:
розмічання, склеювання, стругання.
Хід і зміст заняття.
I.
Організаційний момент ( 2 –
3 хв.)
1. Учні заходять в майстерню
після дзвінка разом з вчителем.
2. Перевірка присутності учнів
за журналом.
3. Перевірка підготовленості
учнів до заняття: наявність зошита, підручника, олівця, лінійки, спецодягу.
4. Призначення чергових за
графіком.
5. Організація робочих місць.
II. Повторення раніше вивченого матеріалу ( 4 – 5 хв.)
1. Аналіз домашнього завдання.
2. Контрольні запитання для
повторення:
- Які
види обробки деревини виконують на токарних верстатах?
- Назвіть
будову токарного верстата і призначення його окремих частин?
- Які ви знаєте пристрої та пристосування для
токарного верстата?
- Які
токарні інструменти ви знаєте?
- Які
види клеїв ви знаєте?
3. Перевірка знань: усне
фронтальне опитування.
4. Прізвища учнів яких
заплановано опитати.
5. Критерії оцінювання знань і
вмінь учнів з попередньої теми:
Високий рівень навчальних
досягнень(10, 11, 12 балів) – виконуються всі вимоги до
відповіді, тобто вона є вірна і чітко сформульована;
Достатній рівень навчальних
знань(7, 8, 9 балів)– у відповідях учень може
допускати неточності, які виправляє самостійно;
Середній рівень навчальних
досягнень(4, 5, 6 балів)- у відповідях учні
допускають помилки, які вони виправляють з допомогою вчителя;
Початковий рівень навчальних
досягнень(1, 2, 3 бали)- відповіді свідчать про те,
що учень не знає основних положень навчального матеріалу;
III. Вивчення нового матеріалу (
12 – 15 хв.)
На
сьогоднішньому занятті ми розглянемо з вами прийоми підготовки заготовок
склеюванням для виконання токарних робіт.(спочатку
вчитель разом з учнями повторюють види клеїв та види склеювання заготовок,
після цього учням демонструються плакати з прийомами склеювання і інструментами
які при цьому використовуються).
Режимом склеювання називають сукупність правил, які
вказують, як і за яких умов здійснюється склеювання.
Основними показниками режиму склеювання є:кількість клею,
яку наносять на одиницю площі склеюваних поверхонь; вологість і температура
деревини; температура приміщення; температура клейового розчину; величина
тиску; температура плит преса; час витримування.
Для забезпечення міцного клейового з¢єднання деталі накладають одна на одну і стискують.
Величина тиску залежить від виду клею і в¢язкості породи деревини.
Запресовані заготовки мають бути під тиском до повного
схоплювання клейового шва. Час витримування під пресом при склеюванні становить
3-5годин. (режими склеювання розповісти в
усній формі).
Порядок склеювання заготовок:
1. Приготувати клейовий розчин.
2. Приготувати заготовки до склеювання
-
визначити вади деревини і положення базової сторони;
-
простругати кромки заготовок спочатку рубанком, а потім фуганком;
-
перевірити кутником перпендикулярність площин кромки і пласті заготовки;
-
розмістити заготовки в пакет так щоб напрями випуклості річних кілець на їх
торцях чергувались.
3. Склеїти бруски-ділянки в щит
-
рівномірно нанести клей на всю довжину;
-
стиснуті заготовки струбцинами;
-
зняти зайвий клей сухою ганчіркою;
-
покласти запресований щит в відведене місце.
(порядок склеювання заготовок продемонструвати і записати в робочий зошит).
V.
Закріплення нового матеріалу
( 2 – 3 хв.)
1. Які фізичні процеси відбуваються при
склеюванні деревини ?
2. Як перевірити якість клейового розчину?
3. Який інструмент використовується при
склеюванні?
4. В якій послідовності склеюють деталі з
деревини?
VI.
Вступний інструктаж ( 12 –
15 хв.)
Тема: Склеювання заготовок по ширині і товщині.
Мета: Навчитись прийомам склеювання деревини по ширині і
товщині.
На
практичній роботі ви маєте виконати склеювання заготовок для точіння виробів з
отворами на токарному верстаті. (вчитель
демонструє учням обєкт праці і пояснює процес виконання склеювання
заготовок на прикладі).
Роботу учні виконують індивідуально
VI.
Самостійна практична робота
учнів, інструктаж вчителя(44–55хв)
А. Самостійна робота учнів
1. Зміст роботи учнів:
отримавши завдання учні починають
склеювання заготовок.
2. Форма організації праці:
індивідуальна
Б.
Інструктаж вчителя
1.
Форма проведення: індивідуальна.
2.
Зміст цільових обходів робочих місць учнів:
1–й обхід: перевірка правильності
організації робочого місця і початку роботи.
2–й обхід: перевірка правильності
виконання трудових прийомів, дій та рухів.
3-й обхід: перевірка правильності дотримання
технічних умов
Постійна перевірка дотримання учнями безпеки праці.
3.
Прийняття та оцінка робіт(учні по ходу виконання здають роботи
індивідуально).
VII.
Заключний інструктаж ( 3 – 5
хв.)
1. Підведення підсумків
практичної роботи
2. Повідомлення оцінок за
якість виробів кожного учня.
3. Визначення кращих робіт і їх
демонстрація.
4. Аналіз найхарактерніших
помилок і недоліків в роботі учнів.
5. Загальна характеристика
заняття
6. Домашнє завдання:прочитати Ст_____
VIII.
Прибирання робочих місць і
приміщення майстерні черговими.
|