Тема заняття: Відомості про сучасні прогресивні методи і прийоми обробки деревини. Точіння деталей і заготовок з отворами на токарному верстаті.
Мета заняття:
Навчальна: Продовжити формувати в учнів знання про сучасні прогресивні методи і прийоми обробки деревини; забезпечити засвоєння прийомів точіння деталей і заготовок що мають отвори.
Виховна: Виховувати в учнів працелюбність, культуру праці, відповідальне ставлення до власності; удосконалювати трудове виховання учнів.
Розвиваюча: розвивати вміння планувати і організовувати власну діяльність, контролювати і регулювати її.
Профорієнтаційна: знайомити учнів з професією токаря.
Дидактичні засоби: Таблиці: “Прийоми точіння деревини”, “Пристрої до токарного верстата”, технологічна картка, готовий зразок об’єкту праці.
Обладнання, інструменти та матеріали: токарний верстат, патрон, планшайба, набір різців, свердла, свердлильний патрон, ключі, центрошукач, викрутка, лінійка, нутромір, кронциркуль, олівець, шило, шурупи, заготовки.
Трудові дії, прийоми та операції: розмічання, точіння.
Хід і зміст заняття.
I. Організаційний момент ( 2 – 3 хв.)
1. Учні заходять в майстерню після дзвінка разом з вчителем.
2. Перевірка присутності учнів за журналом.
3. Перевірка підготовленості учнів до заняття: наявність зошита, підручника, олівця, лінійки, спецодягу.
4. Призначення чергових за графіком.
5. Організація робочих місць.
II. Повторення раніше вивченого матеріалу ( 4 – 5 хв.)
1. Аналіз домашнього завдання.
2. Контрольні запитання для повторення:
- Які види обробки деревини виконують на токарних верстатах?
- Назвіть будову токарного верстата і призначення його окремих частин?
- Які ви знаєте пристрої та пристосування для токарного верстата?
- Які токарні інструменти ви знаєте?
- Які види клеїв ви знаєте?
3. Перевірка знань: усне фронтальне опитування.
4. Прізвища учнів яких заплановано опитати.
5. Критерії оцінювання знань і вмінь учнів з попередньої теми:
Високий рівень навчальних досягнень(10, 11, 12 балів) – виконуються всі вимоги до відповіді, тобто вона є вірна і чітко сформульована;
Достатній рівень навчальних знань(7, 8, 9 балів)– у відповідях учень може допускати неточності, які виправляє самостійно;
Середній рівень навчальних досягнень(4, 5, 6 балів)- у відповідях учні допускають помилки, які вони виправляють з допомогою вчителя;
Початковий рівень навчальних досягнень(1, 2, 3 бали)- відповіді свідчать про те, що учень не знає основних положень навчального матеріалу;
III. Вивчення нового матеріалу ( 12 – 15 хв.)
На сьогоднішньому занятті ми розглянемо з вами прийоми точіння деталей і заготовок що мають отвори на токарних верстатах.
Послідовність вивчення нового матеріалу:
- Види робіт які виконуються при внутрішньому точінні.
- Налагодження верстата для внутрішнього точіння.
- Закріплення заготовки в патроні і на планшайбі.
- Свердління центрового отвору.
- Розрахунок циліндричних і конічних отворів.
(вивчення нового матеріалу провести у вигляді розповіді використовуючи при цьому демонстрацію плакатів).
IV. Закріплення нового матеріалу ( 2 – 3 хв.)
1. Які ви знаєте пристрої для токарних верстатів ?
2. Як перевірити якість склеєної заготовки?
3. Який інструмент використовується при точінні деталей що мають отвори?
4. В якій послідовності виконують точіння?
V. Вступний інструктаж ( 12 – 15 хв.)
Тема: Прийоми точіння деталей і заготовок що мають отвори.
Мета: Навчитись прийомам прийомам точіння деталей і заготовок що мають отвори.
На практичній роботі ви маєте виточити тарілку для харчових продуктів на токарному верстаті. (вчитель демонструє учням обєкт праці і пояснює процес виконання та послідовність роботи на прикладі).
Роботу учні виконують індивідуально
VI. Самостійна практична робота учнів, інструктаж вчителя(44–55хв)
А. Самостійна робота учнів
1. Зміст роботи учнів: отримавши завдання учні починаютьвиконувати завдання.
2. Форма організації праці: індивідуальна
Б. Інструктаж вчителя
1. Форма проведення: індивідуальна.
2. Зміст цільових обходів робочих місць учнів:
1–й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи.
2–й обхід: перевірка правильності виконання трудових прийомів, дій та рухів.
3-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов
Постійна перевірка дотримання учнями безпеки праці.
3. Прийняття та оцінка робіт(учні по ходу виконання здають роботи індивідуально).
VII. Заключний інструктаж ( 3 – 5 хв.)
1. Підведення підсумків практичної роботи
2. Повідомлення оцінок за якість виробів кожного учня.
3. Визначення кращих робіт і їх демонстрація.
4. Аналіз найхарактерніших помилок і недоліків в роботі учнів.
5. Загальна характеристика заняття
6. Домашнє завдання:прочитати Ст100-105.
VIII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.