Неділя, 19.05.2024, 00:08
Вітаю Вас Гість | RSS

 Трудове навчання для вчителів

Види нерознімних нерухомих з’єднань, їх характеристикаРеєстраціяВхід


Меню сайту
Корисна інформація

Форма входу

Тема заняття: Види нерознімних нерухомих з’єднань, їх характеристика. Заклепкові з’єднання

Мета заняття:

Навчальна:  сформувати знання про  з’єднання шляхом пластичної деформації

Виховна: виховувати точність і акуратність у роботі і бережне ставлення до майна, удосконалювати трудове виховання учнів.

Розвиваюча: організовувати вміння планувати і організовувати власну діяльність, контролювати і регулювати її.

Профорієнтаційна: знайомити з професією слюсаря.

Об'єкти праці: Заклепкові шви

Хід і зміст заняття

I. Організаційний момент

1)     Введення учнів в майстерню після дзвінка.

2)     Перевірка присутності учнів за журналом.

3)     Перевірка підготовленості учнів до заняття: наявність спецодягу, зошита, підручника.

4)     Призначення чергових за графіком.

5)     Організація робочих місць.

II. Повторення раніше вивченого матеріалу

1)     Аналіз домашнього завдання

2)     Контрольні запитання, завдання:

·        Для чого використовують термічну обробку металів?

·        В чому суть гартування?

·        Для чого використовують відпуск?

·        Як визначити температуру нагрівання?

3)     Форми, методи, прийоми перевірки знань і вмінь: усне опитування.

III. Вивчення нового матеріалу

Клепанням називається процес з’єднання двох або кількох деталей за допомогою заклепок. Цей вид з’єднання належить до групи нероз’ємних.

Процес клепання складається з таких основних операцій:

-       Утворення отвору під заклепку в з’єднувальних деталях свердлінням.

-       Зенкерування гнізда під закладну головку заклепки (при клепанні заклепками з потайною головкою).

-       Встановлення заклепки в отвір.

-       Утворення замикаючої головки заклепки, тобто власне клепання.

Клепання поділяють на холодне і гаряче. При гарячому клепанні стержень краще заповнює отвір. При холодному клепанні заклепка краще стягує склепуванні деталі.

Заклепка – це циліндричний металевий стержень з головкою певної форми. Головка заклепки виготовлена разом із стержнем називається закладною, а що утворюється під час клепання з частини стержня – замикаючою.

За формою головок розрізняють заклепки: з півкруглою високою головкою, з півкруглою низькою головкою, з плоскою головкою, з потайною головкою, з пів потайною головкою.

Місце з’єднання деталей заклепками називається заклепковим швом. Є такі види заклепкових швів: однорядний у напусковому з’єднанні, однорядний у стиковому з’єднанні з однією накладкою, однорядний у стиковому з’єднанні з двома накладками, дворядний з шаховим розміщенням заклепок у стиковому з’єднанні з однією накладкою.

При ручному клепанні застосовують слюсарні молотки з квадратним бойком, підтримки, обтискачі, натяжки й чекани.

Підтримки служать опорою при розклепуванні стержня заклепкою. Форма і розміри підтримки залежать від конструкції склепуваних деталей і діаметра стержня заклепки, а також від вибраного методу клепання.

Обтискачі служать для надання замикаючій головці заклепки після осажування потрібної форми.

Натяжка – це бородок з отвором на кінці; вона застосовується для осаджування листів.

Чекан – слюсарне зубило з плоскою робочою поверхнею і застосовується для створення геометричності заклепкового шва, що досягається обтискуванням замикаючої головки та краю листа.

Правила техніки безпеки при клепанні до початку роботи треба: надягнути спецодяг, перевірити, щоб у нього не було звисаючих кінців, рукава застебнути чи закатати вище ліктя; перевірити справність інструмента правильність їх заточки і доводки; при перевірці інструмента звернути увагу на те, щоб молоток мав рівну, ледь опуклу поверхню, був добре насаджений на рукоятку і закріплений клином. Під час роботи: ошурки з верстата чи оброблюваної деталі видаляти лише щіткою; не користуватися випадковими підставками чи несправними пристроями. Після закінчення роботи: ретельно прибрати робоче місце, покласти інструменти пристрої і матеріали на своє місце.

IV. Закріплення нового матералу:

1.     Яку тему ми вивчали?

2.     Що таке клепання?

3.     Яким інструментом користуються при клепанні?

4.     Що таке заклепка?

 Вступний інструктаж

1.        Потрібно навчитися виконувати заклепкові шви.

2.        При клепанні  дотримуватись таких основних операцій:

-       Утворення отвору під заклепку в з’єднувальних деталях свердлінням.

-       Встановлення заклепки в отвір.

- Утворення замикаючої головки заклепки, тобто власне клепання.

3.        Не забувати про правила безпеки паці.

4.        Перевірка якості роботи.

5.        Чергові роздають заготовки та інструменти.

V. Самостійна робота учнів, інструктаж вчителя

       А. Самостійна робота учнів

 Учні отримали заготовку. Розмічання, свердління, клепання.

 Форма організації праці індивідуальна.

  Б. Інструктаж вчителя

1.        Форма проведення:   ідивідуальна

2.        Зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1–й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і

 початку роботи.

2–й обхід: перевірка правильності виконання трудових дій, прийомів, рухів.

3-й обхід: Перевірка виконання правил техніки безпеки.

VI.           Заключний інструктаж

1.       Підведення підсумків практичної роботи.

2.       повідомлення оцінок.

3.       демонстрація кращих робіт.

4.       аналіз помилок

5.       загальна характеристика заняття

6.       Домашнє завдання

 

VII. Прибирання робочих місць, прибирання майстерні черговими.

Пошук
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Поділитися
Copyright MyCorp © 2024